Om Ugglapraktiken

I snart 30 år har vi på Ugglapraktiken arbetat med att vårda företagens viktigaste resurs – dess medarbetare.

1989 tog Lisa Uggla sin massagebänk under armen, gav provmassage på företag och fick på så sätt sina första företagskunder. En del av dessa var rikstäckande företag som såg fördelen med att få massagen levererad direkt till medarbetarna. Succén var given!

Lisas filosofi – massage med mervärde

Massagen fick mervärde i och med att Lisa arbetade fram gummibandsövningar och tydliga instruktioner till sina massörer att föreslå rörelser, träning och annat som komplement till massagen.

För mer än femton år sedan var Ugglapraktiken först i branschen med egen hemsida. Då var det ingen självklarhet att kunna boka massage online. Därför utvecklade man ett eget boknings- och betalsystem som är anpassat till kundernas behov.

Lisa Uggla, grundare av Ugglapraktiken

Med en driven och innovativ entreprenör som grundare, så är det självklart att Ugglapraktiken ligger i framkant när det gäller friskvård. Fokus har skiftats i arbetslivet där massage på arbetsplatsen nu bara är en del av friskvårdsarbetet. Det har Ugglapraktiken tagit fasta på vilket du kan läsa mer om i Ugglapraktikens friskvårdsutbud.

Men så är också Ugglapraktikens affärsidé att vara innovativ och använda de medel som finns för att bidra till hälsa. Vi verkar i en växande bransch. Medvetenheten om friskvårdens betydelse ökar hos företagen och med dem efterfrågan på Ugglapraktikens tjänster.
– Jag älskar mitt arbete som skänker mig en enorm tillfredsställelse. Dagligen möter jag både människor och företag som berättar om hur bra de mår av de tjänster som vi tillhandahåller dem.

/Lisa Uggla