Ugglapraktikens supportsida

Här hittar du information om funktionerna  i Ugglapraktikens bokningssystem och annat matnyttigt beträffande våra tjänster och vårt utbud.

Med hjälp av vårt bokningssystem kan du boka tid både på våra privatmottagningar i Stockholm och Göteborg, och på jobbet, i de fall det finns tillgängligt.

Om du har ett värdebevis från Live it och vill boka tid, hittar du information under länken i högermarginalen.

Du som arbetar på ett företag som har avtal med Benify, Wellnet eller Söderberg & Partners vilka hanterar företagets friskvårdsförmåner, hittar information om beställnings och bokningsförfarande under respektive länk i Högermarginalen.

 

FAQ – Vanliga frågor

 

Att betala med Swish

Från och med den 1/11-2014 kan du inte längre betala kontant direkt till Ugglapraktikens massör i samband med behandlingen.

Det går alltid bra att betala online i samband med bokningen, men för dig som tycker att det känns smidigare, så öppnar vi för betalning även med Swish.

Swish är en betalfunktion som fungerar väldigt enkelt – allt man behöver är mottagarens Swish-nummer tillsammans med appen Swish samt Mobilt Bank ID i din mobiltelefon!

Ugglapraktikens Swish-nummer är: 1236130306

Det bästa är om du använder Swish som ersättning för kontanter och betalar strax innan behandlingen.
Om du inte redan använder dig av Swish kontaktar du din bank för att få hjälp.

Så betalar du med Swish:

Öppna appen, klicka på ”Betala” och fyll i följande:

  • Ugglapraktikens Swish-nummer: 1236130306
  • Belopp
  • Meddelande: Ditt för- och efternamn samt vilket företag du arbetar på.

Klicka på ”Betala”.

Ta med mobilen och visa massören att du betalat. Massören lämnar kvitto på gjord betalning om så önskas.

 

Hur får jag användaruppgifter

Du registrerar dig själv och får användaruppgifter i samband med din första bokning. Bokar du behandling på jobbet via Flexpay, Wellnet eller Söderberg & Partners, blir du automatiskt registrerad via en länk från respektive förmånsportal.

 

Jag har glömt användaruppgifter

Du kan beställa dina användaruppgifter med hjälp av den e-postadress som finns registrerad i bokningssystemet.

 

Hur bokar jag på någon av Ugglapraktikens privatmottagningar
  1. För att boka tid, behöver du välja att boka på någon av våra privatmottagningar. Massage på jobbet är förvalt, så måste du klicka på ”Privatmottagning”. Därefter väljer du vilken mottagning du vill besöka och klickar på ”välj”
  2. Vid kalendern väljer du vilken vilken typ av behandling du vill boka. Du kan också välja vilken terapeut du vill boka hos.
  3. Välj att reservera de tider som passar dig. När du har gjort dina reservationer är det viktigt att du klickar på knappen ”Gå vidare längst ned på sidan. Om du inte hittar några tider som passar dig, kan du välja att ställa dig i kö på tider du önskar. För att boka 50 minuter väljer du att boka 2 pass efter varandra. Osteopati ska alltid bokas i två pass och strukturell integrering ska alltid bokas i 3 pass efter varandra.
  4. Du som har bokat tidigare loggar in med dina användaruppgifter. Du som bokar för första gången väljer “Jag vill bli användare” När du har fyllt i dina uppgifter, så är det viktigt att du klickar på “Registrera mig” När du har klickat på “Registrera mig” skickas en registreringskod till dej via sms och e-post. Fyll i den och klicka på “Bekräfta lösenord”
  5. Du ska nu kunna se  sammanställning över de tider du håller på att boka. Klicka på ”Gå vidare för bokning”
  6. Du ska nu kunna se en bekräftelse på de bokningar du genomfört.

 

Hur bokar jag på jobbet
  1. För att boka tid, behöver du välja om du vill boka behandling på jobbet eller på någon av våra privatmottagningar. Massage på jobbet är förvalt, så låt det stå kvar så. Skriv in de första bokstäverna i namnet på det företag där du jobbar, så får du möjlighet att välja.
  2. Vid kalendern väljer du vilken mottagning / lokal du vill besöka, och vilken typ av behandling du vill boka. Du kan också välja vilken terapeut du vill boka hos.
  3. Välj att reservera de tider som passar dig. När du har gjort dina reservationer är det viktigt att du klickar på knappen ”Gå vidare längst ned på sidan. Om du inte hittar några tider som passar dig, kan du välja att ställa dig i kö på tider du önskar.
  4. Du som har bokat tidigare loggar in med dina användaruppgifter. Du som bokar för första gången väljer “Jag vill bli användare” När du har fyllt i dina uppgifter, så är det viktigt att du klickar på “Registrera mig” När du har klickat på “Registrera mig” skickas en registreringskod till dej via sms och e-post. Fyll i den och klicka på “Bekräfta lösenord”
  5. Du ska nu kunna se  sammanställning över de tider du håller på att boka. Om du ska betala hela eller del av behandlingen, så får du möjlighet att välja betalsätt och betala. Om du har tider tillgodo (kupong) eller att ditt företag betalar via faktura från Ugglapraktiken, så klickar du på ”Gå vidare för bokning”
  6. Du ska nu kunna se en bekräftelse på de bokningar du genomfört.
  7. Ladda ned en utförligare manual här

 

 

Hur vet jag att bokningen gick igenom

Du får alltid en bekräftelse via mejl på din bokning. För att se dina aktuella bokningar, så måste du vara inloggad i kundportalen. Det räcker inte med att besöka oss via den länk som följer med i ”mejl om lediga tider ” Du kan se dina bokade tider under ”Kommande behandlingar”  och under knappen ”Mina behandlingar”

 

Hur avbokar jag

Du har möjlighet att avboka fram till klockan 24:00 dagen innan behandlingen, utan att debiteras.

Om du avbokar efter klockan 24:00 dagen innan behandlingen, så blir tiden tillgänglig för andra att boka. Om någon annan då bokar tiden, så går din avbokning igenom utan debitering.

Om du får förhinder att komma till din behandling, så kan du alltid be en kollega att att ta din plats. Ugglapraktiken ändrar då bokningen i efterhand. Detta förutsätter att kollegan inte har nått taket för max antal bokningar.

  1. Logga in i din kundportal via Ugglapraktikens hemsida. Du finner inloggningen högst uppe till höger på sidan. För att se dina aktuella bokningar, så måste du vara inloggad i kundportalen. Det räcker inte med att besöka oss via den länk som följer med i ”mejl om lediga tider”
  2. När du loggat in hamnar du i kundportalen och kan se dina aktuella bokningar under “Kommande behandlingar” och under knappen ”Mina behandlingar” För att avboka klickar du på “info/ändra”
  3. Du kommer nu till den sida där du kan se all information om den aktuella bokningen. För att gå vidare, så klickar du på den gröna knappen “Avboka behandling”
  4. Du får en bekräftelse på att tiden är avbokad, klicka på “OK”
  5. Du får även en mejlbekräftelse på att tiden är avbokad.

 

Jag kan inte se mina bokade tider

Om du inte kan se dina bokade tider, så beror det troligen på att du tittar på ”Mina reservationer” Där kan du endast se de tider som du håller på att boka vid det aktuella besöket i bokningssystemet.

 

Vart hittar jag mina bokade tider

För att se dina aktuella bokningar, så måste du vara inloggad i kundportalen. Det räcker inte med att besöka oss via den länk som följer med i ”mejl om lediga tider ” Du kan se dina bokade tider under ”Kommande behandlingar”  och under knappen ”Mina behandlingar” då du loggat in med hjälp av dina användaruppgifter.

 

Varför står det att jag har valt fel företag

Då det står att du har valt fel företag, så beror det troligen på att du har registrerat dig på någon av våra privatmottagningar och försöker logga in med dessa uppgifter för att boka behandling på jobbet. OBS! Registrera dig inte på nytt, utan kontakta Ugglapraktikens support, så rättar vi till felet.

 

Var hittar jag kvitto på mitt köp

Logga in i kundportalen och klicka på knappen ”MINA BEHANDLINGAR”  Under betalhistorik klicka du på ”Se kvitto” och får möjlighet att skriva ut det.

 

Hur lämnar jag ett meddelande till terapeuten

När du har bokat en tid, så kan du se tiden under ”Mina behandlingar” Klicka på knappen ”Information”, så får du möjlighet att lämna ett meddelande till terapeuten.

 

Kontakta Ugglapraktikens Support

Supportavdelningen är bemannad måndagar, tisdagar och torsdagar 08:00-12:00.
Vid brådskande ärenden övriga tider får du gärna ringa oss på 08-642 51 62
Du får inte avboka en tid via e-post, det ska du istället göra själv i vårt bokningssystem.

Kontakta supporten: support@ugglapraktiken.se